underbart fin text

Underbart fint text.....
tänker på min lilla kusin när jag hör den


Jag känner dej

Jag känner dej så vål

Dina fasor, dina våndor

Finns också i min sjal

Du år mitt kött och blod

Du är ett dyrbart namn

Och min kärlek

Utan villkor

Jag gör vad jag kan

Så stor och stark på dagen

Men så liten mitt i natten

När ingen ser, när ingen vet
Kommer gråten mitt i skratten

Fem fingrar ska skydda dej

Ett är månen

Ett är solen

Ett år Polstjärnan bakom molnen

Ett är hopp och ett år tro

Handens fem fingrar

Väggar dej till ro

Stort år mörkret nu

Månen år itu

Men det år natten

som gör dagen ljus

Och mitt ljus är du

På denna jorderund

Finns här ingen ann'

Som kan ge mej sån förtvivlan

Och som är lika sann

Du blir rådd för dina skuggor

Alla hot som aldrig når dej

Jag skall sjunga dej ett löfte

Jag vet att du förstår mej

Fem fingrar ska skydda dej

Ett är månen

Ett är solen

Ett år Polstjärnan bakom molnen

Ett är hopp och ett år tro

Handens fem fingrar

Väggar dej till ro

Om du tänker dej den skogsväg vi

vandrar ibland

Vik vid stigen, ner till vattnet

Din hand år i min hand

Det sägs att långt dar nere i djupet

På botten av den sjön

Finns en silverskatt som glimmar

Och den år din i natt, så slumra

in och dröm

Fem fingrar ska skydda dej

Ett är månen

Ett är solen

Ett år Polstjärnan bakom molnen

Ett är hopp och ett år tro

Handens fem fingrar

Väggar dej till ro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0